sábado, 2 de febrero de 2013

Presentación del disco "Arcides ya María, pandereteras de Trabáu (Degaña)" en el Muséu del Pueblu d´Asturies

Reproduzco la noticia aparecida en la página de cultura del Ayuntamiento de Gijón Muséu del Pueblu d´Asturies. Jueves 7 de febrero a las 12:00 h "El Muséu del Pueblu d’Asturies presenta el disco "Arcides ya María, pandereteras de Trabáu (Degaña)", número 15 de la serie Fontes sonores de la música tradicional asturiana que edita el Archivu de la Música Tradicional del museo. La serie Fontes sonoresse creó con el objetivo de divulgar el repertorio tradicional conservado en la memoria de los músicos y cantores asturianos. Arcides González González (Trabáu, Degaña, 1930) y María González González (Trabáu, Degaña, 1932) son dos hermanas que forman parte de la prolongada tradición de pandereteras de su concejo de nacimiento, que destaca por la variedad de letras, bailes y estilos de toque. El disco"Arcides ya María, pandereteras de Trabáu (Degaña)", comprende 37 piezas que constituyen la muestra más completa del folklore de Degaña recogido hasta la actualidad; entre ellas podemos destacar bailes a lo suelto como “Las castañuelas”, “La muñeira”, “L’amudar” y “La jota”, agarraos como “La rumba” y “El valse”, cantares de aguinaldo, villancicos, cantares de ronda y “añadas” o canciones de cuna. Ambas pandereteras asistirán al acto e interpretarán algunas de las piezas de su repertorio."

Y nada añadiré de mi cosecha, pues no encuentro mejores palabras que las que Xosé Ambás pronunció en el Pregón de fiestas de Santiago de Degaña, del año 2009:
"Las primeras mucheres que you entrevistei d'esti concechu fonon las hermanas María ya Arcides de Trabáu , el.las fonon las primeras maestras que you tube neste concechu ya a el.las-l.lys debo muitu, grandes tocadoras pero tamién grandes personas que fixenon que pasara a formar parte de la sua familia con el.las sei que tengo duas casas cuna puerta abierta, una nel Rebol.lal ya outra en Trabáu; podía falar d'el.las hasta mañana porquel sou repertoriu ya infinitu ya d'esti repertoriu mamamos you ya outros muitos grupos asturianos, son una enciclopedia viva a la que-l.ly debemos muitu los amantes del folklor asturianu, a las duas vos mando un beisu de corazón. Que bona raza salíu de en quei’l Pasiegu de Trabáu ya que gran tocadora fui casar a en quei Madriles d’El Rebol.lal."

Aprovechamos este suelto para agradecer  la inmensa labor  de divulgación y sobre todo de valoración realizada por Xosé Ambás,  quien  ..."ia darriba abaxu dus dantias".

Quien no pueda asistir podrá escucharlas y verlas en vídeos como les que siguen:
 -  Programa de Xosé Ambás en la TPA : 01/10/2011  : Camin 1 Camin 2 Camin 3
 - "L'amudar". UABRA 2012:  "Grabación feita por Ambás el día 9 d'agostu del 2012 a María ya Arcides de Trabáu (concechu Degaña) na salida de campu cola xente del cursu de música ya bail.le tradicional de la UABRA. Esi día recopilóuse material audiovisual ya feixose taller de bail.le en Trabáu, actividades organizadas por Ramsés Ilesies ya Xosé Ambás. Nesta grabación tan tocando "L'amudar", un bail.le corríu de ritmu binariu propiu d'aquel.las tierras."
Léase también: El folclor de Degaña, recoyíu nun discu coles pandereteres Arcides y María González como protagonistes.

No hay comentarios:

Entradas por fechas